• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Ok, och jag början på september och inte ett ljud sen dess.
Verkar variera en hel del det där
Jag hade absolut mailat eller ringt handläggaren för att höra vad som händer! Borgenärerna brukar väl ha fyra veckor på sig att inkomma med synpunkter efter utskick?
 

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Vad har ni för erfarenheter av Intrum och sergel vid skuldsanering? Motsätter sig?
 

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Finns det någon som har blivit beviljad skuldsanering efter att ha förlorat pengar genom att göra misslyckade investeringar?
 

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Finns det en rimlig chans att få skuldsanering trots att man inte har skulder hos kronofogden? (än)
Samt att det senaste lånet togs i juli i år (dock är de största skulderna flera år gamla)
 
Senast ändrad:

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej på er!

Jag har varit en som bara läst varenda sida (1720 st) men aldrig kommenterat något.

Tänkte bara jag skulle skriva o tacka er fantastiska människor för att ni finns här och svarar på det mesta och ger tips och råd.

Hade jag inte hittat detta forum hade jag nog lagt mig platt på marken.



Fick i fredags ett brev från Kronofogden på Kivra. Trodde direkt att det var ett avslag men icke. Äntligen har jag fått chans att börja om! Började böla direkt när jag såg att jag fått sanering. Så om inget konstigt händer nu så är det bara att räkna ner dessa tre veckor innan det är helt klart!



Detta var min andra ansökan och har gått snabbt tycker jag. Skickade in 18/5, inledande 24/8, betalplan 30/9 och beviljad 12/11.

Förra ansökan som togs upp i augusti 2020 blev det avslag på direkt. Det tycktes att jag hade för nytt lån (dec 2019), hade tillräckligt hög lön för att kunna betala själv inom överskådlig tid och jag hade inte tagit hjälp av en rådgivare.

Så till ansökan nr två så betalade jag bort ett flertal skulder och gick ner i lön då jag inte behövde jobba en massa extra för att gå runt som jag gjort innan. Tog hjälp av en rådgivare, hade löneutmätning och visade att skulderna bara ökade varje månad istället för att minska.



Nu ska jag faktiskt bara njuta! Slippa denna stress och oro som man haft, med skulder som byggts upp under 20 år.

Kommer inte ihåg när jag hade ”riktiga” pengar kvar på kontot sist när nästa lön ramlar in. Har ju bara levt på kreditkort...

Och det har varit konsumtion. Inget spelande.

Är så sinnessjukt glad att jag får denna chans!!



Än en gång!

Stort tack för att ni finns här! Och ni vet vilka ni är!
Grattis!
Vad är det för rådgivare du fått hjälp av?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp